Witamy w Szkole Podstawowej nr 18 im. Kornela Makuszyńskiego!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Regulamin Rady Rodziców


Regulamin Rady Rodziców

Szkoły Podstawowej nr 18 im. Kornela Makuszyńskiego w Gdyni

Podstawa prawna:

  1. Art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 910),
  2. Statut Szkoły Podstawowej nr 18 w Gdynia.


§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Ilekroć w regulaminie używa się określenia Szkoła, rozumie się przez to Szkołę Podstawową Nr 18 im. Kornela Makuszyńskiego w Gdyni.
  2. Ilekroć w regulaminie używa się określenia Rada Rodziców, rozumie się przez to Radę Rodziców działającą przy Szkole.
  3. Rada Rodziców stanowi reprezentację ogółu rodziców (opiekunów prawnych) uczniów uczęszczających do Szkoły.
  4. Rada Rodziców jest samorządnym organem Szkoły, współdziałającym z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi organizacjami i instytucjami w realizacji zadań Szkoły.


§ 2. Zadania Rady Rodziców

  1. Do zadań Rady Rodziców należą:
    1. wspieranie procesu nauczania, wychowania oraz opieki, zgodnie z potrzebami Szkoły,
    2. ścisła współpraca z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz innymi organizacjami działającymi na terenie Szkoły w zakresie realizacji programu dydaktyczno-wychowawczego Szkoły,
    3. współpraca ze środowiskiem lokalnym,
    4. podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych na potrzeby Szkoły, zwłaszcza w zakresie działalności dydaktycznej oraz opiekuńczo-wychowawczej.

 

§ 3. Skład Rady Rodziców

  1. Radę Rodziców tworzą przedstawiciele poszczególnych rad oddziałowych w liczbie po jednym przedstawicielu z każdego oddziału.
  2. Wybory do Rady Rodziców odbywają się na pierwszym zebraniu rodziców wszystkich oddziałów w każdym roku szkolnym.
  3. Kadencja wybranego przedstawiciela oddziału do Rady Rodziców trwa do pierwszego zebrania rodziców w następnym roku szkolnym, kiedy to przeprowadza się kolejne wybory. Może w nich być wybrana ta sama osoba, która była przedstawicielem oddziału w roku poprzednim.
  4. Członek Rady Rodziców ma prawo zrzec się swego mandatu składając stosowne oświadczenie na piśmie Zarządowi Rady. Mandat członka Rady Rodziców wygasa także z chwilą jego śmierci lub przeniesienia jego dziecka do innej szkoły w czasie roku szkolnego.
  5. O wygaśnięciu mandatu przedstawiciela oddziału do Rady Rodziców Zarząd zawiadamia zainteresowanego, Wychowawcę oddziału i Radę Rodziców na najbliższym zebraniu rodziców i Rady Rodziców, jakie po tym zdarzeniu nastąpi.
  6. Rodzice oddziału, którego przedstawiciela mandat wygasł na najbliższym zebraniu, jakie po wygaśnięciu mandatu następuje, wybierają nowego przedstawiciela oddziału. Wybory odbywają się w tym samym trybie jaki jest określony w §8 regulaminu. Kadencja nowo wybranego członka upływa w terminie określonym w §3 pkt. 3 regulaminu.

 

§ 4. Prawa i obowiązki członka Rady Rodziców

  1. Członek Rady Rodziców ma prawo do:
    1. czynnego udziału z prawem głosu w zebraniach Rady Rodziców,
    2. składania wniosków i projektów uchwał,
    3. udziału w pracach w stałych lub doraźnych komisjach powołanych przez Radę Rodziców,
    4. przedstawiciele poszczególnych oddziałów do Rady Rodziców mają prawo wglądu do informacji o stanie wpłat na rzecz Rady Rodziców dokonywanych przez rodziców, których reprezentują.
  2. Członek Rady Rodziców zobowiązany jest do:
    1. czynnego uczestnictwa w zebraniach Rady Rodziców i jej komisjach, do których został powołany,
    2. regularnego i terminowego informowania rodziców uczniów oddziału, który reprezentuje, o bieżącej działalności Rady i przyjętych przez nią uchwałach oraz przyjmowania wniosków i uwagi kierowanych przez rodziców pod adresem Rady,
    3. nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Rodziców, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły,
    4. realizacji i przestrzegania uchwał i postanowień Rady Rodziców.
  3. Nieobecny na zebraniu członek Rady Rodziców, zobowiązany jest do zaznajomienia się z protokołem i uchwałami przyjętymi na zebraniu.

 

§ 5. Kompetencje Rady Rodziców

  1. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
  2. Do kompetencji Rady Rodziców, z zastrzeżeniem pkt. 3 należą:
    1. uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu Wychowawczego Szkoły obejmującego wszystkie realizowane przez nauczycieli treści i działania o charakterze wychowawczym kierowane do uczniów;
    2. opiniowanie Programu Profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym kierowane do uczniów, rodziców i nauczycieli;
    3. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły.
  3. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programów, o których mowa w pkt.2 lit. a lub b program ten ustala Dyrektor Szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora Szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
  4. Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły.
  5. Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły. Z wnioskami i opiniami może występować do:
    1. Dyrektora Szkoły,
    2. Samorządu Uczniowskiego,
    3. organu prowadzącego szkołę,
    4. organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
  6. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez Dyrektora Szkoły oceny dorobku zawodowego, przy czym powinna przedstawić swoją opinię na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela. Nieprzedstawienie opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania.
  7. Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie przez Dyrektora Szkoły obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
  8. Rada Rodziców w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły określenia wzór obowiązującego na terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów, jeżeli zostanie wprowadzony.
  9. Rada Rodziców może:
    1. wnioskować do Dyrektora Szkoły o dokonanie oceny pracy nauczyciela, z wyjątkiem nauczyciela stażysty;
    2. delegować swoich przedstawicieli do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko Dyrektora Szkoły;
    3. delegować swojego przedstawiciela do Zespołu Oceniającego, powołanego przez organ nadzorujący do rozpatrzenia odwołania nauczyciela od oceny pracy wydanej przez Dyrektora Szkoły.

 

§ 6. Zasady działania Rady Rodziców

  1. Przewodniczący Zarządu Rady Rodziców lub Dyrektor Szkoły zwołuje pierwsze Zebranie Rady Rodziców w nowym roku szkolnym w terminie do 30 września danego roku szkolnego.
  2. Na pierwszym Zebraniu w nowym roku szkolnym Rada Rodziców wybiera spośród swoich członków Zarząd Rady Rodziców oraz Komisję Rewizyjną.
  3. Zebrania Rady Rodziców zwołuje Przewodniczący Zarządu Rady Rodziców z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, przynajmniej raz w miesiącu. W razie nie zwoływania przez Przewodniczącego Zarządu Zebrań Rady w nakazanych terminach uprawnienie do zwołania posiedzenia Zarządu przysługuje Dyrektorowi Szkoły. Uchybienie w tym zakresie może być podstawą odwołania przez Zebranie Rady Przewodniczącego Zarządu.
  4. Sekretarz Zarządu jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich członków Rady Rodziców o planowanym Zebraniu. Zawiadomienia o zebraniach mają być dostarczane, drogą elektroniczną na wskazane adresy e-mailowe członków Rady Rodziców.
  5. Zebranie Rady Rodziców w toku roku szkolnego może też być także zwołane na pisemny, umotywowany wniosek Komisji Rewizyjnej, pisemny umotywowany wniosek minimum 5 przedstawicieli oddziałów, Rady Pedagogicznej Szkoły, Dyrektora Szkoły lub jego zastępcy złożony Zarządowi Rady.
  6. W zebraniu Rady Rodziców uczestniczą z prawem głosu wyłącznie członkowie Rady Rodziców z zastrzeżeniem pkt. 7 niniejszego paragrafu.
  7. Nieobecny członek Rady może upoważnić pisemnie do udziału w zebraniu Rady osobę z rady oddziałowej, „tzw. Trójki Klasowej”. Upoważnienie jest imienne i jednorazowe, tzn. obowiązuje wyłącznie podczas wskazanego przez członka Rady zebrania. Informację o planowanym zastępstwie należy przekazać do Zarządu Rady Rodziców na adres e-mail: zarzadradysp18@gmail.com najpóźniej w dniu planowanego zebrania. Upoważnienie stanowi załącznik do listy obecności. Osoba wskazana w zastępstwie nieobecnego członka Rady ma prawo do czynnego udziału w zebraniu Rady, z prawem głosu przy podejmowaniu uchwał Rady.
  8. Zebrania prowadzi Przewodniczący Zarządu Rady lub wskazany przez niego inny członek Zarządu. Uczestnicy Zebrania mogą też w drodze głosowania wybrać inną osobę do prowadzenia obrad.
  9. Do wyłącznych kompetencji Zebrania Rady Rodziców należą:
    1. Uchwalanie Regulaminu Rady Rodziców, a także zmiana tego Regulaminu.
    2. Powoływanie i odwoływanie członków Zarządu, przyjmowanie rezygnacji z członkostwa w Zarządzie, stwierdzanie wygaśnięcia mandatu członka Zarządu.
    3. Powoływanie i odwoływanie członków Komisji Rewizyjnej, przyjmowanie rezygnacji z członkostwa w Komisji Rewizyjnej, stwierdzanie wygaśnięcia mandatu członka Komisji Rewizyjnej.
    4. Uchwalanie preliminarza wydatków Rady Rodziców, dokonywanie zmian w uchwalonym preliminarzu.
    5. Zatwierdzanie sprawozdania finansowego składanego przez Zarząd.
    6. Udzielanie absolutorium członkom Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
  10. Zebrania Rady są protokołowane przez sekretarza Zarządu Rady, a w razie jego nieobecności przez innego członka Zarządu zastępującego sekretarza. Protokół podpisują Przewodniczący Zebrania i sekretarz lub osoba protokołująca. Każdy rodzic ma prawo wglądu do protokołów. Protokoły dostępne są u Sekretarza RR i w sekretariacie szkoły.
  11. Zebranie podejmuje decyzje w formie uchwał, które są wiążące dla Zarządu, Komisji Rewizyjnej, i członków Rady. Uchwały są załącznikami do protokołu z Zebrania. Uchwały podpisują osoby podpisujące protokół z zebrania określone w punkcie 10.
  12. W zebraniach Rady Rodziców może brać udział Dyrektor Szkoły lub upoważniona przez Dyrektora osoba, zajmująca kierownicze stanowisko w szkole. Rada Rodziców może zapraszać na swoje planowane lub doraźne zebrania przedstawicieli innych organów w celu wymiany poglądów i informacji.
  13. Pracami Rady Rodziców kieruje Zarząd Rady Rodziców. W skład Zarządu wchodzi Przewodniczący, dwóch V-ce Przewodniczących, Skarbnik i Sekretarz.
  14. Zarząd prowadzi bieżące sprawy Rady Rodziców i reprezentuje Radę w okresach między Zebraniami.
  15. Do składania oświadczeń woli przez Zarząd wymagane jest współdziałanie trzech członków Zarządu. Dotyczy to w szczególności dysponowania środkami finansowymi Rady. Możliwe jest ustanowienie przez Zarząd pełnomocnika do reprezentowania Rady w określonych sprawach lub dla dokonania określonej czynności. Pełnomocnikiem może być w szczególności osoba obeznana z materią wchodzącą w zakres pełnomocnictwa.
  16. Do wyłącznych kompetencji Zarządu należą:
    1. Podejmowanie uchwał w istotnych sprawach Rady niezastrzeżonych do kompetencji Zebrania.
    2. Przygotowanie preliminarza wydatków Rady i sprawozdania z jego wykonania oraz przedłożenia go na Zebranie Rady do zatwierdzenia.
    3. Podejmowanie decyzji niezbędnych dla prawidłowego realizowania celów i zadań Rady w okresach między Zebraniami Rady, także w zakresie wydatkowania środków finansowych zgromadzonych przez Radę Rodziców.
  17. Posiedzenia Zarządu zwoływane są przez Przewodniczącego Zarządu. Zarząd podejmuje decyzje przewidziane do jego kompetencji niezależnie od ilości obecnych na jego posiedzeniu członków w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W razie uzyskania takiej samej ilości głosów za i przeciw o podjęciu decyzji przez Zarząd decyduje głos Przewodniczącego. Zarząd może procedować i podejmować uchwały przy wykorzystaniu mediów elektronicznych.
  18. Zarząd Rady Rodziców może tworzyć stałe lub doraźne komisje i zespoły spośród swoich członków, członków Rady Rodziców, innych rodziców i osób współdziałających z rodzicami (jako ekspertów) dla wykonywania określonych zadań.
  19. Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób. Głównym zadaniem Komisji Rewizyjnej jest dokonywanie kontroli prawidłowości gospodarowania i wydatkowania środków pieniężnych zgromadzonych przez Radę Rodziców, a także kontrolowanie prawidłowości ich księgowania.
  20. Komisja Rewizyjna może przeprowadzić dwie kontrole w ciągu roku szkolnego. Z każdej kontroli sporządza protokół w 2 egzemplarzach. Jeden egzemplarz przekazuje Dyrektorowi Szkoły, drugi pozostaje w aktach. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej jest zobowiązany przedstawić na kolejnym walnym zebraniu Rady Rodziców wyniki kontroli. Każdy rodzic ma prawo wglądu do protokółów kontroli finansowej przeprowadzanej w ramach uprawnień Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców.
  21. Komisja Rewizyjna może dokonywać doraźnych kontroli kasy, zgodnie z zasadami kontroli finansowej.
  22. Komisja Rewizyjna może dokonywać doraźnych kontroli finansowych na wniosek Dyrektora Szkoły lub przynajmniej 30 rodziców uczniów szkoły. Wniosek o kontrolę musi być złożony na piśmie do Dyrektora Szkoły lub Przewodniczącego Zarządu Rady Rodziców wraz z podaniem przyczyny lub powodu.
  23. Przedstawiciele Oddziałowych Rad Rodziców, członkowie Zarządu, członkowie Komisji Rewizyjnej mogą być odwołani ze swych funkcji na wniosek 1/3 Rady Rodziców lub umotywowany wniosek Dyrektora Szkoły lub Rady Oddziałowej.
  24. Odwołanie członka Rady Rodziców następuje w wyniku głosowania na zebraniu Rady Rodziców, zwykłą większością głosów.
  25. Rada Rodziców na stronie internetowej szkoły prowadzi publikację istotnych dla niej informacji i ogłasza komunikaty. Po uprzednim uzgodnieniu treści z dyrektorem Szkoły. Obsługę techniczną prowadzi szkolny technik informatyki, zaś materiały na stronę opracowuje Przewodniczący Rady Rodziców lub inny, wskazany przez niego członek Rady Rodziców.

 

§ 7. Tryb podejmowania uchwał

  1. Rada Rodziców podejmuje decyzje w formie uchwał. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/3 jej członków.
  2. Uchwały Rady Rodziców podejmowane są w głosowaniu jawnym. Członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
  3. Uchwały mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, pisemnym, po przyjęciu w głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania. W głosowaniu tajnym członkowie Rady Rodziców głosują kartami do głosowania przygotowanymi przez Przewodniczącego Rady Rodziców lub wskazaną przez niego osobę.
  4. Zarząd Rady Rodziców może zadecydować o zmianie sposobu głosowania na korespondencyjny, w tym przez dostępne, bezpieczne aplikacje internetowe lub z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Głosowanie w tym trybie rozpoczyna się jednoczesnym wysłaniem przez Przewodniczącego projektu uchwały, do wszystkich Członków Rady Rodziców. Głosowanie przebiega za pośrednictwem ankiet online lub głosowania mailowego – w zależności decyzji, którą podejmie Zarząd Rady Rodziców. Głosowanie w tym trybie trwa 3 dni robocze. Po zakończeniu głosowania w trybie elektronicznym, Przewodniczący Zarządu Rady Rodziców drogą mailową ogłasza wynik głosowania na podstawie zgromadzonych dokumentów mailowych. Głosowanie w formie online jest nie anonimowe, każdy członek Rady Rodziców oddając głos, podaje swoje imię i nazwisko oraz informację jakiego oddziału jest reprezentantem. Dokumentami potwierdzającymi oddanie głosu są raporty wygenerowane z systemu ankiet lub w przypadku głosowania drogą mailową – maile otrzymane od głosujących rodziców.

 

§ 8. Tryb wyboru przedstawicieli oddziałów do Rady Rodziców

  1. Wybory przedstawiciela Oddziałowej Rady każdej klasy (oddziału) do Rady Rodziców szkoły przeprowadza się spośród rodziców uczniów danej klasy.
  2. Jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
  3. Rodzic reprezentujący ucznia ma prawo do głosowania.
  4. Przedstawiciel oddziału do Rady Rodziców szkoły wybierany jest bezpośrednio spośród zgłoszonych kandydatów zwykłą większością głosów, pisemnie w głosowaniu tajnym.
  5. Wybiera się jednego przedstawiciela Rady Oddziałowej do Rady Rodziców szkoły.
  6. Na jednego kandydata wyborca może oddać tylko jeden głos.
  7. Wybory przeprowadza 3–osobowa Komisja Skrutacyjna lub Wychowawca w porozumieniu z rodzicami może ustalić inny sposób wyłonienia przedstawiciela Rady Rodziców. Członków Komisji Skrutacyjnej, jeśli ona przeprowadza wybory, wybiera się w głosowaniu jawnym spośród zgłoszonych osób zwykłą większością głosów. Rodzice uczniów danego oddziału mogą upoważnić do przeprowadzenia wyborów Wychowawcę oddziału. Upoważnienia udziela się zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
  8. Kandydaci na członków Rady Rodziców zgłaszani są ustnie.
  9. Każdy rodzic reprezentujący ucznia ma prawo zgłosić kandydata.
  10. Zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na udział w wyborach.
  11. Komisja Skrutacyjna bądź Wychowawca oddziału ustala wyniki głosowania w sali, w której przeprowadzono wybory, a następnie ogłasza wynik.
  12. Wychowawca oddziału przekazuje informację o wyborze przedstawiciela do Rady rodziców Dyrektorowi Szkoły lub dotychczasowemu Przewodniczącemu Zarządu Rady Rodziców.

 

§ 9. Zasady wyboru Organów Rady Rodziców.

  1. Członkowie Zarządu Rady Rodziców wybierani są bezpośrednio spośród zgłoszonych kandydatów zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  2. Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierani są bezpośrednio spośród zgłoszonych kandydatów zwykłą większością głosów przy obecności przynajmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  3. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie wchodzą w skład Zarządu Rady Rodziców.
  4. Wybory przeprowadza 3 –osobowa Komisja Skrutacyjna.
  5. Członków Komisji Skrutacyjnej wybiera się w głosowaniu jawnym spośród zgłoszonych osób zwykłą większością głosów.
  6. Kandydat do komisji Skrutacyjnej musi wyrazić zgodę na udział w pracach komisji.
  7. Kandydaci na członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej zgłaszani są ustnie.
  8. Każdy przedstawiciel Oddziałowej Rady Rodziców ma prawo zgłosić kandydata.
  9. Zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na udział w wyborach.
  10. Na jednego kandydata wyborca może oddać tylko jeden głos.

 

§ 10. Gospodarka finansowa

  1. W celu wspierania działalności statutowej szkoły, Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł, w tym z niemających charakteru działalności gospodarczej działań Rady Rodziców w celu zdobycia dodatkowych środków finansowych od innych instytucji, przedsiębiorstw
    oraz osób fizycznych.
  2. Decyzję o wysokości rocznej kwoty wpłat finansowych od rodziców oraz terminów jej regulowania, podejmuje Rada Rodziców.
  3. Indywidualne wpłaty na Fundusz można dokonywać przelewem na konto Rady Rodziców. Decyzje o innych sposobach wpłat na Fundusz, podejmuje Rada Rodziców.
  4. Środki pochodzące z Funduszu Rady Rodziców mogą być wydatkowane na:
    1. pomoc materialną dla dzieci z najbiedniejszych rodzin poprzez sfinansowanie dożywiania, zakup odzieży, podręczników i w formie zapomóg,
    2. dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoszkolnym, jak Dzień Sportu, Dzień Dziecka, Festyn Rodzinny, itp.,
    3. dofinansowanie organizacji finałów szkolnych olimpiad, konkursów przedmiotowych, sportowych,
    4. dofinansowanie kosztów udziału dzieci młodzieży w zawodach, konkursach i olimpiadach o charakterze międzyszkolnym, gminnym, powiatowym, wojewódzkimi i ogólnopolskim,
    5. sfinansowanie niektórych zajęć pozalekcyjnych, na których dzieci spędzają ciekawie wolny czas i rozwijają swoje pasje,
    6. częściowe dofinansowanie klasowych wycieczek historyczno-turystycznych,
    7. zakup nagród rzeczowych dla wyróżniających się uczniów,
    8. zakup ponadstandardowych pomocy dydaktycznych i sprzętu elektronicznego, niezbędnego do wzbogacania procesu dydaktycznego,
    9. doposażenie gabinetów lekcyjnych, tylko w środki ponadstandardowe,
    10. zakup sprzętu gospodarczego i sprzętu szkolnego, który jest ponadstandardowy,
    11. dofinansowanie działalności statutowej Szkoły.
  5. Pisemne wnioski wraz z uzasadnieniem o przyznanie środków finansowych z funduszu Rady Rodziców mogą składać:
    1. Dyrektor Szkoły,
    2. nauczyciele,
    3. pedagog szkolny,
    4. rady oddziałowe,
    5. Samorząd Uczniowski,
    6. opiekun prawny ucznia Szkoły.
  6. Środki zgromadzone przez Radę Rodziców mogą być lokowane na kontach terminowych, rachunku bieżącym. Zyski z lokat powiększają Fundusz Rady Rodziców.
  7. Zasady rachunkowości oraz obieg dokumentów regulują odrębne przepisy.

 

§ 11. Postanowienia końcowe

  1. Rada Rodziców używa pieczęci podłużnej o treści „Rada Rodziców Szkoły Podstawowej Nr 18 ul. Krasickiego 28 w Gdyni”.
  2. Sprawy nieuregulowane w regulaminie rozstrzyga Rada w drodze uchwały, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia.
Data dodania: 2025-09-16 10:32:07
Data edycji: 2025-09-16 14:12:51
Ilość wyświetleń: 23

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji

Jadłospis

Tutaj publikujemy menu naszej stołówki.
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej